Activităţile individuale şi de grup din cadrul Proiectului Luminita se desfăşoară într-un program zilnic de trei ore. Activităţile sunt organizate astfel încât să reflecte tematica săptămânală ("Primăvara", "Mărţişorul", "Apa", "Toamna", "Mâinile", etc).
Scopul final al oricărui proces de educaţie şi recuperare constituie pregătirea copilului pentru o viaţă independentă. Autonomie personală înseamnă independenţă în viaţa de zi cu zi, controlul asupra propriei persoane, adaptare la viaţa comunităţii. Deprinderile de autonomie personală sunt necesare pentru desfăşurarea rutinelor zilnice precum: spălarea şi igiena personală, îmbrăcatul, pregătirea mesei şi munca în bucătărie, ordinea şi curăţenia în casă, cumpărăturile,etc. Pentru copiii cu dizabilităţi vizuale asociate termenul “independenţă” presupune atingerea nivelului maxim în raport cu abilităţile de care dispune.
Activităţile de autonomie personală presupun stimularea şi dezvoltarea capacităţilor psiho-individuale în vederea formării unor comportamente independente de autoservire şi autoîngrijire pentru integrarea în plan social: