ARUS - Asociatia Resurse Umanitare Speranta Timisoara
romana | english Cauta
Activităţi / Activităţi educativ-recuperativ-compensatorii pentru copii cu dizabilităţi vizuale asociate
Activităţi educativ-recuperativ-compensatorii pentru copii cu dizabilităţi vizuale asociate


Finanţat de Programul Hilton Perkins, SUA

Activităţile individuale şi de grup din cadrul Proiectului Luminita se desfăşoară într-un program zilnic de trei ore. Activităţile sunt organizate astfel încât să reflecte
tematica săptămânală ("Primăvara", "Mărţişorul", "Apa", "Toamna", "Mâinile", etc).



Activităţi de grup: Activităţi individuale:
» Club de poveşti

Povestea este un mijloc excelent de a ne adresa copilului pentru a transmite anumite modele comportamentale şi valori morale. Povestea este un altfel de limbaj, ele reprezintă o formă de comunicare simbolică a inconştientului colectiv, în care ne putem regăsi fiecare. Copilul, neavând bagajul verbal, foloseşte modalităţi simbolice de a-şi exprima emoţiile şi dorinţele: expresivitatea corporală, povestea, desenul, jocul. Povestea nu îl critică, etichetează, somează pe copil spre schimbare, ci favorizează identificarea copilului cu anumite personaje şi implicit transpunerea soluţiei din poveste şi în situaţia sa. Poveştile tratează teme din realitate, conflictul părinţi-copii, dificultatea alegerii unui scop în viaţă, confruntarea cu obstacole care stau în calea atingerii scopului, depăşirea obstacolelor şi împlinirea destinului, etc. Prin caracterul lor fantastic, reprezintă un spaţiu securizant pentru copil în care, prin identificarea cu un anumit personaj, fiecare poate reuşi să depăşească anumite obstacole sau poate găsi soluţii creative la probleme care păreau copleşitoare. Personajul principal este cel care se luptă cu obstacolele, iar victoria acestuia îi poate da încredere copilului în acţiunile sale din realitate. Poveştile reprezintă o posibilitate de cunoaştere şi de dezvoltare personală. Activitatea de Club de poveşti ca şi activitate de grup, presupune:
  • audiere şi punere în scenă a unei poveşti
  • stabilirea secvenţelor principale ale poveştii prin indicii tactile, auditive, olfactive
  • realizare de scenete cu marionete, jocuri de rol

Home | Despre noi | Proiecte | Activităţi | Resurse | Media | Contact | Forum
Copyright © 2011 Asociatia Resurse Umanitare Speranta. Toate drepturile rezervate.